Op reis met Henk en Loek naar de VS in 2014

Death Valley National Park

Vandaag staan we om 06.00 uur op omdat we vroeg bij Zabriskie Point willen zijn. Dit omdat in de vroege ochtend het licht zo mooi en in de juiste richting is. We genieten van het fraaie uitzicht op de omliggende badlands en maken daarna een wandeling van 4 ½ km (de Badlands Loop) vanaf Zabriskie Point door het landschap. Vanwege het vroege tijdstip valt de temperatuur nog mee. Een hele leuke wandeling. Toen we weer op het beginpunt terug waren was het al een stuk drukker; er werd zelfs een complete touringcar geleegd….

We besloten om hierna naar Scotty’s Castle te gaan, een rit van bijna 90 km verder het park in. Het is een lange, rustige en erg eenzame weg. Je ziet, behalve de weg zelf, weinig sporen van leven. Na 1 ½ uur komen we opeens bij een soort oase met een kasteel erin. Heel bizar in deze omgeving. Het kasteel is rond 1922 door een welgestelde zakenman uit Chicago gesticht op een plek van een natuurlijke waterbron. Een cowboy, genaamd Walter Scot, oftewel Scotty, was bevriend met deze zakenman. Uiteindelijk kreeg deze Scotty door vererving het kasteel in zijn bezit. Nu wordt het kasteel beheerd door National Park Service en is het voor het publiek toegankelijk. Wij krijgen onder begeleiding van een gids een rondleiding. Het is allemaal heel bijzonder, vooral ook de verhalen die over Scotty de ronde doen. Er staat antiek uit Spanje en Italië, er is mooi houtsnijwerk, er hangen prachtige lampen; kortom alles wat je hier niet zou verwachten.

Hierna rijden we terug naar de camping. Het landschap blijft overweldigend en we hebben dan ook geen spijt van dit mooie uitstapje.

‘s Avonds weer lekker buiten gegeten met een fles “White Zinfandel” er bij. Dit is een lekkere Californische wijn. De buren naast ons kwamen spontaan 2 koekjes brengen en een praatje maken. Heel aardig.

Alles bij elkaar gaan we moe en voldaan naar bed.