Op reis met Henk en Loek naar de VS in 2014

Barstow en Calico Ghost Town

Voordat we op pad gaan maken we eerst nog een wandeling vanaf de camping in Joshua Tree National Park. We volgen de Skull Rock Trail, een korte wandeling (ca. 2,7 km), die ons langs fraaie uitzichtpunten op de mooie rotsen voert. Volgens de brochure van het park zou dit pad voor rolstoelen geschikt zijn, maar daar heb ik na het lopen van deze tocht toch echt een andere voorstelling bij.

Hierna gaan we op pad naar onze volgende bestemming. Eerst rijden we nog een heel stuk door het park waarbij we veel van de karakteristieke bomen, waaraan het park zijn naam ontleent, zien. In Yucca Valley treffen we een Walmart waar we de laatste boodschappen (althans volgens de logistieke berekeningen van Loek) doen. Vervolgens verder via highway 247 tot Lucerne Valley, waar we stoppen voor de lunch. Hier vandaan volgen we de Barstow Road tot Barstow, waar we bij het station stoppen om Loek zijn treinbehoefte te bevredigen. Helaas was het Railway Museum gesloten, maar buiten stonden diverse forse locomotieven en wagons die vrij te bekijken waren. In het stationsgebouw zelf was een museum (Harvey House) gevestigd wat we vrij mochten bekijken. Overigens blijkt hier uit alles dat het goederenvervoer per spoor vele malen belangrijker is dan het vervoeren van passagiers. Je ziet nauwelijks passagierstreinen maar des temeer lange goederentreinen.

Na dit trein uitstapje rijden we door naar de camping bij Calico Ghost Town. Er was niemand om ons aan te melden, maar op de voor ons gereserveerde en betaalde plek hing keurig een briefje met mijn naam er op. Helemaal goed dus. We hebben nog even tijd om Calico zelf te bekijken. Het is een oude spookstad dat nu veel toeristen trekt. Alleen toen wij er kwamen was de grootste drukte voorbij en konden wij op ons gemak in het mooie avondlicht rond kijken en foto’s maken. Leuk was dat alles in het teken van Halloween stond. Gebouwen in spinraggen, veel griezelige figuren en pompoenen. Leuk gewoon! Morgenochtend gaan we hier weer kijken voordat de drukte op gang komt; kunnen we gebruik maken van het ochtendlicht.

Na dit uitstapje terug naar de camper, een biertje genomen en lekker buiten gegeten. Ook hier een mooie sterrenlucht, al hebben we hier iets meer last van strooilicht.