Op reis met Henk en Loek naar de VS in 2014

Ghost Town en verder op reis

Na het ontbijt nemen we ruim de tijd om het spookstadje Calico nog eens uitgebreid te bekijken. We zijn zo ongeveer de eerste bezoekers en dat maakt dat we alles mooi kunnen bekijken. Het vroege ochtendlicht is ideaal voor het maken van foto’s. Het is overigens opvallend dat we overal zomaar naar binnen mogen.

Hierna vertrekken we naar onze volgende bestemming. Via Interstate 15 rijden we tot Baker, waar we even pauze houden. De reis wordt vervolgd via highway 127, waar de eenzaamheid van het landschap echt op je afkomt. Nergens een teken van leven. Bij het verlaten van Baker stond een bord dat de volgende voorzieningen pas over 57 mijl (91 km) waren. Aangekomen bij dat punt (Shoshone) troffen we een soort oase aan. Een tankstation, motel, wat winkels en een museum. Hier besluiten we te tanken. Achteraf gezien hadden we dat beter eerder kunnen doen omdat de prijs van de benzine hier aanmerkelijk hoger lag dan elders. Bij het tanken bleef het bedrag maar oplopen en even vroeg ik me af of er geen gat in de tank zat. Bleek niet het geval….

We nemen de tijd om hier te lunchen en om het museum te bekijken. Dat museum was heel aardig. Veel zaken over de geschiedenis van deze nederzetting, maar ook over de spoorlijn die hier ooit in de buurt gelopen heeft.

Hierna door naar Death Valley National Park, waar we rond 15.30 uur aankomen. Het is hier zinderend heet (37 graden). We bezoeken het visitor center en gaan daarna naar de camping om ons te installeren. We staan op de camping Furnace Creek met alle voorzieningen, behalve Wi-Fi. Het is op dit tijdstip te heet om iets actiefs te ondernemen. Doen we dan ook maar niet. Met de airconditioning in de camper aan is het redelijk uit te houden. Na het ondergaan van de zon is het buiten goed uit te houden en kunnen we lekker buiten eten.

Weer een goed bestede dag!