Op reis met Henk en Loek naar de VS in 2014

Organ Pipe Cactus National Monument

Vandaag een reisetappe. We zitten al vrij snel op highway 86 en daar blijven we voor een groot deel van de route vandaag ook op. Het is een lange, redelijk eentonige, weg. We willen vandaag ook nog wat boodschappen doen, maar dat valt niet echt mee vanwege het simpele feit dat er onderweg gewoon niks is. Onze enige mogelijkheid is om door te rijden naar het plaatsje Ajo, waar we na het bezoeken van drie winkels alles hebben wat we willen. Hierna gaan we door naar onze eindbestemming, Organ Pipe Cactus National Monument. We merken overigens ook op dat we hier dicht bij de grens met Mexico zitten omdat we veel patrouilleauto’s ”bordercontrol” zien. En ook zijn er hier en daar controleposten op de weg.

Rond 14.00 uur komen we bij het visitorcenter van het park aan. Ook hier zijn we de enige toeschouwers van de videopresentatie die best interessant is. Voor $ 12 kunnen overnachten op de camping in het park, Twin Peaks Campground. Het is er bepaald niet druk zodat we al snel een plekje gevonden hebben. Het is erg heet, zodat we even wachten met het ondernemen van activiteiten. Rond 16.00 uur gaan we de Desertview Naturetrail doen. Een mooie wandeling van ongeveer 1 uur. In het avondlicht van de ondergaande zon levert dit pad prachtige uitzichtpunten op. Rond 17.30 zijn we weer terug bij de camper om te kunnen genieten van ons wel verdiende biertje. Er staat op onze kampplaats een BBQ, waar we ons vlees op kunnen roosteren. Erg leuk om zo bij je camper lekker buiten te kunnen eten. Na het eten en de afwas genieten we van een waanzinnig mooie sterrenhemel. Hoe langer je blijft kijken, hoe meer sterren je ziet. Echt prachtig! Dit is een van de avonden die we niet gauw zullen vergeten!