Op reis met Henk en Loek naar de VS in 2014

Old Tucson Studio's en Saguaro Park

Vandaag blijven we in de omgeving. We gaan eerst een stukje het Saguaro National Park in. We maken een korte wandeling over de Desert Discovery Nature Trail. Het is nogal bewolkt en somber, zodat het maken van mooie foto’s van de cactussen (Saguaro’s) op dit tijdstip niet zo goed mogelijk is. Hierna gaan we naar het Visitor Center. We krijgen daar een mooie diapresentatie te zien in een zaal voor 200 personen waar wij de enige twee bezoekers zijn. Een privé voorstelling dus. Wat heel fraai is dat na afloop het projectiescherm omhoog gaat en tegelijkertijd de gordijnen open gaan waardoor je een fraai uitzicht op de Saguaro’s in werkelijkheid hebt. Heel mooi gedaan!

Hierna gaan we naar Old Tucson Studio’s, de plek waar sinds 1939 vele westerns zijn opgenomen. Bekende namen zijn onder andere John Wayne, Burt Lancaster, Kirk Douglas, Frank Sinatra en Charles Bronson. Bekende titels: How the West was Won, Bonanza, High Chaparal, Gunfight at the Choral, The Three Amigos, Tombstone en Little House on the Prairie. Erg leuk om hier rond te kijken tussen de diverse historische gebouwen en filmsets.

We brengen hier een paar uur door en gaan daarna terug naar de camper. Even lunchen en vervolgens rijden we naar het Arizona-Sonora Desert Museum. Heel fraai! Vele uitstallingen met uitleg van de planten en dieren die hier voorkomen. Het weer is inmiddels opgeklaard zodat we de cactussen nu mooi kunnen fotograferen. Het is allemaal zeer de moeite waard en ook hier brengen we diverse uren door. We gaan dan ook na dit bezoek naar de camper terug en rijden terug naar onze kampeerplaats. Lekker genieten van het fraaie avondlicht en de ondergaande zon en ook lekker buiten gegeten. Later op de avond, als we in de camper zitten, horen we heel dichtbij het gejank van een groep coyotes. Maar we zien ze niet.

We gaan voldaan na een wel bestede dag naar bed.`