Op reis met Henk en Loek naar de VS in 2014

Op naar Tucson

Vandaag een lange reisetappe over de Interstate 10 van Deming naar Tucson. Het is een tamelijk eentonige rit, alsmaar rechtdoor over een 4-baans snelweg. Je kunt wel lekker doorrijden en komt nergens stil te staan; het begrip file moet hier nog uitgevonden worden. De weg loopt voor een heel stuk parallel aan de Southern Pacific Railroad en regelmatig zie je enorm lange treinen voorbij komen. We stoppen ook een paar keer zodat Loek mooie foto’s en films van de passerende treinen kan maken. Vlak bij de staatsgrens met Arizona ligt Steins Ghost Town Railroad en dat leek ons wel een leuke plek om te stoppen. Maar, helaas, “closed” stond er op een bord te lezen. Wel was hier ook een mooie treinspottersplek, zodat we daar maar gebruik van gemaakt hebben.

Daarna passeren we de staatsgrens tussen New Mexico en Arizona. In Willcox stoppen we bij het Visitor Centre van Arizona. We worden daar allerhartelijkst geholpen en krijgen allerlei folders en tips mee. Daar tegenover stond een winkel met de naam “Country Store”. Een winkel die je op deze plek, zo vlak naast de Interstate, helemaal niet verwacht. Ze verkopen hier allerlei ambachtelijke producten, zoals huisgemaakte jams, stroop, taarten enz. Wij kopen er een paar overheerlijke stukken fudge.

Hierna verder naar Tucson. Met de TomTom worden we uitstekend geleid naar Gilbert Ray Campground, waar we rond 14.30 uur aankomen. Overigens voor de volledigheid: in Arizona moet de klok 1 uur teruggezet worden ten opzichte van New Mexico. Het is een camping waar je zelf moet inchecken. Je zoekt eerst een geschikte plek en doet daarna het geld in een envelop waar je gegevens op vermeld staan. De plekken hier hebben alleen een elektra hookup. Geen water- of afvoer aansluiting. En al helemaal geen Wi-Fi. Maar het is een prachtige plek te midden van de cactussen. We genieten van de ondergaande zon en het buiten eten. En daarna, in het donker, genieten we van de prachtige sterrenhemel. Een zeldzaam mooie avond die we niet gauw zullen vergeten…