Op reis met Henk en Loek naar de VS in 2014

En verder naar het zuiden...

Vandaag weer een tamelijk lange etappe voor de boeg. Toen ik ’s ochtends rond 7.00 uur uit de camper stapte keek ik een hele groep herten in de ogen. Het leek alsof ze net zo verbaasd waren als ik omdat ze stijf bleven staan en me aankeken. Heel, heel bijzonder! Het was nog tamelijk koud, maar dat zou in de loop van de dag anders worden.

We verlaten Ruidoso via highway 37 en highway 70 richting Alamogordo. Ons eerste reisdoel is White Sands National Monument, zo’n 40 km ten zuiden van Alamogordo. Het is een heel bijzonder park, bestaande uit fonkelend witte zandduinen. Het lijkt wel sneeuw. Een zonnebril heb je hier zeker nodig. We maken een rit over de loopdrive het park in. Bij de Interdune Boardwalk gaan we te voet een stukje het gebied in. Vervolgens met de camper verder en nog een keertje gestopt om foto’s van dit heel bijzondere gebied te maken. We lunchen hier in de camper. Ideaal als je zo al je spullen lekker bij de hand hebt.

Hierna verlaten we het park en gaan via highway 70 en Interstate 10 naar Deming, onze overnachtingsplaats. Onderweg nog bij een Walmart gestopt om wat boodschappen te doen. Rond 16.30 uur kwamen we bij onze camping “Little Vineyard RV Park” aan. De relatie met een wijngaard hebben we overigens niet kunnen ontdekken. De camping ligt niet ver van de Interstate 10 en een spoorlijn af, zodat we op de achtergrond het geraas van het verkeer kunnen waarnemen. En af en toe bromt er in de verte een trein en dan veert Loek helemaal op omdat hij zo geniet van dit zware dieselgeluid en de indringende geluidssignalen.

Wij zijn op de camping overigens de enige huurcamper. Voor de rest staan hier alleen maar Amerikanen die hier min of meer permanent verblijven. Het hondenbezit van deze mensen is overigens opvallend. Men laat hier de hond(en) braaf aan de riem uit. Wij worden zelfs aan de hond (“Jimmy”) van een van deze campingbewoners voorgesteld.

De temperatuur is vergeleken bij de afgelopen dagen flink gestegen zodat we in korte broek en T-shirt weer heerlijk buiten kunnen zitten. En dat is genieten!

Morgen gaan we richting Tucson waar we 2 nachten hopen te bivakkeren op een camping vlakbij Saguaro National Park. En daarna nog een nacht in Organ Pipe Cactus National Monument. Hier zijn geen Wi-Fi voorzieningen, zodat er de komende dagen geen updates van de weblog zullen komen.

Cees Groenewegen

Jullie laatste zin doet me denken aan de vroegere missies naar de maan. Zolang de capsule rond de achterkant van de maan vloog was er geen communicatie mogelijk en zat iedereen met spanning af te wachten. (Ja, ik ben een ouwe zak.)

Jan Roeleveld

Hallo Loek en Henk,

Ik lees iedere keer met veel plezier jullie verslagen en ik bewonder jullie doorzettingsvermogen om ons telkens op de hoogte te houden. Op deze manier maken we de reis mee en het kost ons geen cent... :)
Zo te lezen is het weer een heerlijke reis met veel mooie high-lights waarvan een aantal door jullie voor de tweede keer worden bezocht. Mooie video's en foto's overigens.
Na de 'radiostilte' hopen we dat jullie de draad weer oppakken, want na twee dagen geen verslagen en foto's begint het wel weer te kriebelen...
Fijne reis verder en tot gauw!

José Snoek

Hallo Henk en Loek

Eindelijk even in de gelegenheid om jullie reisverslagen te lezen en de sfeer te proeven.
Geniet ervan, fijne reis verder en tot ziens.