Op reis met Henk en Loek naar de VS in 2014

Van Santa Fe naar het zuiden

Vandaag een wat langere etappe (ongeveer 300 km).We rijden rond 8.30 weg uit Santa Fe. Na de drukte van de stad zitten we al snel op highway 285, waar verder weinig verkeer is en we gewoon goed kunnen doorrijden. Het is een wat saaie rit omdat er onderweg weinig bijzonders te zien is. Lange rechte wegen en een verlaten landschap bestaande uit struikgewas zover het oog reikt. De zon schijnt volop en het wordt al weer aardig warm. Op het punt waar we afslaan naar highway 3 stoppen we voor een koffiepauze (met koffie die we zelf zetten). En op dit punt is ook een spoorwegovergang waar toevallig vlak achter elkaar 2 imposante treinen langsrijden. En dat is natuurlijk voor Loek erg fijn. Overigens realiseerden we ons dat we hier 3 jaar eerder ook waren geweest; leuk om dit soort zaken te herinneren. Verder via highway 54 naar Carrizozo. Wat ons zeer verbaasde was het feit dat men bezig was deze weg te verbreden tot een dubbele rijbaan. En dat terwijl er nauwelijks verkeer is.

In het plaatsje Carrizozo even rondgekeken en koffie gedronken. Overigens een heel merkwaardig plaatsje. Wat vervallen tankstations, een paar cafés, een soort kringloopwinkel en een vrijmetselaarstempel. Dit gebouw is de afgelopen 3 jaar niet echt opgeknapt; het ziet er naar uit dat de tand des tijds gewoon zijn werk blijft doen.

Hierna verder naar onze camping, Along the River RV Park in Ruidoso. De camping ligt mooi en we hebben een plekje pal aan de rivier. Toen wij aankwamen was de beheerder er niet, maar er hing een envelop met mijn naam op de deur. Daarin een plattegrond met verwijzing naar onze plek en de code voor de Wi-Fi-verbinding. Dat laatste is bij de meeste campings tegenwoordig standaard. Net toen we de envelop hadden geopend kwam de beheerder met zijn vrouw aan. We werden heel hartelijk begroet met de mededeling dat hij (de beheerder) al vele Nederlanders als gast had gehad en dat hij dat zulke aardige mensen vond. Met een golfkarretje loodste hij ons naar onze plek. Op weg daar naartoe hoorden we een grote klap achterin de camper, maar we konden absoluut niet vinden wat het was en waar het vandaan kwam. Een onopgelost raadsel tot nu toe.

We installeren ons, nemen een biertje en gaan ons weer aan ons gebruikelijke avondritueel wijden.