Op reis met Henk en Loek naar de VS in 2014

Van Chama naar Taos

Vandaag een niet al te lange rit naar Taos. Het is een mooie rit over highway 64, door de prachtige herfstkleuren. Het is nog steeds nogal fris en het waait stevig. Tegen de middag komen we in Taos aan. Na enig zoekwerk lukt het om de camper te parkeren (wat een stuk lastiger is dan een gewone personenauto) en kunnen het stadje verkennen. We komen eerst langs het Kit Carson museum. Kit Carson (1809-1868) was een verkenner en militair en wordt hier gezien als de bekendste en meest controversiële inwoner van Taos. Mij vielen direct de vrijmetselaarssymbolen op. Kit Carson was namelijk vrijmetselaar en medeoprichter van Bent Lodge, die eigenaar is van het museum. Bij de ingang stond aangegeven dat freemasons gratis toegang hadden. Ik gaf aan dat ik vrijmetselaar uit Nederland was waarop ik een heel enthousiaste reactie in het Nederlands kreeg van de beheerster. Zij had namelijk Nederlandse ouders en had zelfs een tijdje in Nederland gewoond. Ik mocht ook een hele mooie maçonnieke penning voor de helft van de prijs aanschaffen. En ze gaf me ook nog een mooie poster van Kit Carson met maçonnieke symbolen. Heel erg leuk allemaal!

Hierna Taos nog wat verder verkend. Het is een heel aardig stadje met een leuk centrum. Het lukt ook om hier een goede espresso (!) te bestellen; weliswaar in een kartonnen beker, maar dat is in Amerika gewoon standaard. Alleen jammer dat het steeds harder begint te waaien en dat dreigende wolken zich boven de bergen rondom de stad vormen. We besluiten hierna onze camping op te zoeken, waar we tegen 15.30 uur aankomen. Aan alles is te merken dat het seizoen min of meer voorbij is. De beheerder is even de stad in en dan mag je zelf een willekeurige plek opzoeken, afrekenen komt later wel. En verder is alles verlaten. Voordeel is dan weer wel dat we het zelf ook heel rustig hebben. En wat we in onze vorige reizen niet meegemaakt hebben: we hebben achter in de middag en de avond de verwarming aan.

Wederom een leuke dag!