Op reis met Henk en Loek naar de VS in 2014

Op weg naar Chama

We verlaten Mesa Verde via highway 160. In Durango bij Walmart nog wat boodschapjes gedaan en bij Subway koffie gedronken. Een beschaafd kopje koffie zoals wij dat gewend zijn kennen ze hier niet. Je krijgt steevast een kartonnen beker met deksel omdat men ervan uit gaat dat je de koffie meeneemt om deze onderweg te nuttigen. Gewoon ergens zitten om gezellig een kopje koffie te drinken is er niet bij.

Verder via highway 160 en highway 84 naar Chama, onze volgende etappeplaats. We gaan eerst naar het depot van de Cumbres & Toltec smalspoorlijn, waar we morgen een rit mee gaan maken. We hebben nu volop tijd om op het emplacement rond te kijken en foto’s te maken. Voor echte spoorliefhebbers (zoals Loek) een eldorado. Er staan diverse stoomlocomotieven die nog functioneren maar er staat ook het een en ander weg te kwijnen tussen het struikgewas. Levert ook weer mooie plaatjes op. Bij een café waar vermeld stond dat ze espresso schonken bestelden we dat dan ook. “2 shots each?” vroeg de serveerster. Omdat we uitgingen van een dubbele espresso zeiden we ja. Vervolgens kwamen er 2 soepkommen met iets wat op koffie leek, maar met espresso niks te maken had. Volgende keer dus goed opletten bij de vraag om “2 shots”.

Hierna nog wat souvenirs gekocht en vervolgens door naar Little Creel RV Park, op ongeveer 5 minuten rijden van de spoorlijn. Hier komen we pal naast een andere camper te staan en moesten we opletten dat de slide-out van onze camper niet de steunen van hun buitentent zou raken. Een heel verschil met gisteravond. Het is nog steeds fris en regenachtig, maar men zegt dat het morgen beter wordt. Dat hopen we dan maar.