Op reis met Henk en Loek naar de VS in 2014

Excursie in Mesa Verde

Vandaag een ontspannen dag. We gaan met de camper naar het parkeerterrein bij de ingang van de camping. Daar zijn diverse voorzieningen, zoals een winkel waar we ansichtkaarten kunnen kopen en een zelfbedieningswasserette. Terwijl de was draait schrijven we kaarten en werken we onze weblog bij. Het is overigens vrij koud en regenachtig, zodat dit soort bezigheden goed uitkomt. Hierna gaan we naar het museum verderop in het park. Daar is veel te zien over de geschiedenis van de (Pueblo) indianen. Heel interessant.

Voor de middag hebben we een excursie (700 year tour) geboekt. Met een bus en een gids gaan we diverse bezienswaardigheden in het park langs. Hoogtepunt is een bezoek aan Cliff Palace. Een compleet dorp in een bergwand. Heel fraai! Overigens is men niet in staat om alle geheimen van het bestaan van de mensen (indianen) die hier gewoond hebben te ontrafelen.

Overigens ook heel prettig om door een ander rondgereden te worden, al moet gezegd worden dat de gids wel erg breedsprakig was. Alleen jammer dat het zo bleef regenen, al begon het eind van de middag wel op te klaren. Al met al een leuke en ontspannen dag!

Nico van der Drift

Ha die Henk en Loek,

Erg leuk om jullie zo te volgen op deze prachtige reis.
Ik reis een beetje met jullie mee op de achterbank.
Geniet ervan en ik geniet gewoon met jullie mee!

Lieve groetjes, Nico

Willy Dellaert

Hallo Henk en Loek,
Voor ons kwam de regen in Mesa Verde NP wat ongewoon over. Maar je ziet, zelfs in die droge streken regent het soms.
Een geluk dat het Cliff Palace een natuurlijke overkapping heeft zodat je er niet al te veel last van hebt.
Maar zelfs bij regenweder is het een indrukwekkende plaats.
Nog veel plezier
Willy en Magda Dellaert