Op reis met Henk en Loek naar de VS in 2014

Op naar Paria Outpost

Na een koude, heel stille en donkere nacht, bijtijds opgestaan. Na het ontbijt de afvaltanks van de camper geleegd en de watertank gevuld omdat we de komende 2 nachten ook geen voorzieningen hebben. Hierna naar het parkeerterrein van de Grand Canyon Lodge. Het was nog niet al te druk zodat het lukte om de camper kwijt te kunnen. Hierna gewandeld naar het Bright Angel Point, waar vandaan je een schitterend uitzicht over de Canyon hebt. Het is voor mij de 4e keer dat ik dit natuurwonder mag aanschouwen en iedere keer raak ik toch weer diep onder de indruk. Het verschil met de South Rim, waar we de voorgaande keren zijn geweest, is dat het hier niet zo toeristisch is en dat het veel groener is. Komt omdat het hier wat vaker regent. De afstand tussen de North Rim en de South Rim is hemelsbreed 16 km, maar over de weg moet je een afstand van 357 km overbruggen. Een bezoek aan zowel de North- als de South Rim op één dag is dus onmogelijk. Hierna op weg naar Paria Outpost, tussen Kanab en Page. Eerst over dezelfde weg als waar we gisteren gereden hebben, Highway 67 die ook wel de Grand Canyon Highway wordt genoemd. Een prachtige rit, vooral door de bomen die zich nu met hun schitterende herfstkleuren laten zien. Onderweg getankt en dan blijkt wel heel duidelijk hoe dorstig dit voertuig is. Als je met je creditcard betaalt slaat de pomp af als er $100 op de teller staat. En dan is de tank nog lang niet vol. Dus moet de creditcard er voor de 2e keer aan geloven. Na ruim 43 gallon (circa 162 liter) en $ 172 zit de tank weer voor een tijdje vol. Via Kanab rijden we door naar Paria Outpost, waar we rond 15.30 aankomen. Er hing een briefje op de deur voor “Henk Dijstra” dat we de volgende ochtend opgehaald worden voor een excursie in de omgeving. We mogen gratis met onze camper overnachten op het terrein. Het is hier aanzienlijk warmer dan in de Grand Canyon. In oktober in korte broek en T-shirt nog heerlijk buiten….