Op reis met Henk en Loek naar de VS in 2014

Naar de North Rim van de Grand Canyon

Na een (voor mij) onrustige nacht ’s ochtends vroeg diverse pogingen gedaan om het een en ander voor het probleem van het trillende stuur geregeld te krijgen. De eerste poging strandde op een dame die mij niet meer wist te vertellen dan dat men op maandag na 08.30 weer aan het werk was. De dame bleek in Nieuw Zeeland te zitten….. Het nut van zo’n noodnummer werd wat mij betreft daarmee een stuk minder. De klantenservice van Ford gaf aan dat de dichtstbijzijnde garage in Las Vegas was en dat er voor maandag niets te regelen viel. Ze hadden de indruk dat er waarschijnlijk iets met de uitlijning/balancering van de banden was en dat er op zich wel met de camper te rijden viel, maar dat lieten ze verder aan mij over. Wat nu te doen? Terug naar Las Vegas zou betekenen dat een groot deel van onze reis een heel andere wending zou krijgen en dat met name de leukste excursies in het begin er bij in zouden schieten. En dat was bepaald geen aanlokkelijk alternatief. Loek vond dat we het gewoon er maar op moesten wagen en ons oorspronkelijke plan volgen. Dat trillen moesten we dan maar aan wennen en misschien kunnen we er onderweg wat aan laten doen. En zo hebben we vandaag ruim 350 kilometer naar de camping bij de North Rim van de Grand Canyon gereden. Een prachtige camping, vlakbij de rand van de canyon. Het is hier wel flink kouder dan in Las Vegas!