Op reis met Henk en Loek naar de VS in 2014

Op pad met een trillend stuur

We zijn weer vroeg op. Eerst met Road Bear, de verhuurder van onze camper, gebeld om af te spreken wanneer ze ons komen ophalen. Daarna op naar het ontbijt, waarbij we ook weer door het casino wandelen. Ook op dit vroege tijdstip zie je mensen aan de goktafels- en automaten. Het gaat hier werkelijk dag en nacht door. Sommige mensen zitten als echte zombies naar de schermen op de automaten te kijken. Ik vind het een vreselijke wereld hier. Het ontbijt bestond uit een waanzinnig uitgebreid buffet en daar hebben we maar flink gebruik van gemaakt. Om 10.30 kwam het busje van Road Bear om ons naar het verhuurstation te brengen. Na het verzorgen van de nodige papieren en de mondelinge uitleg kregen we onze camper mee en konden we op pad. Eerst naar Walmart om boodschappen voor de komende dagen in te slaan. En dan kunnen we eindelijk op pad. Ik vond dat het stuur van de camper nogal trilde en reed nog even langs Road Bear om dat te melden. Daar was echter alleen nog een van de dames van de receptie aanwezig. De zei dat het waarschijnlijk aan het wegdek en de grootte van de camper lag. Omdat ik onderweg toch vond dat het niet helemaal normaal was heb ik onderweg het noodnummer van Road Bear gebeld. Die kon ook niks concreets doen, maar gaf wel het nummer van de klantenservice van Ford (het merk van de camper) door. Dat moest ik de volgende dag na 7.00 uur Central Time bellen om te kijken wat er aan te doen was. Dit alles maakte me wel behoorlijk onrustig omdat ik niet wist wat er aan de hand was.

Intussen toch maar doorgereden naar Valley of Fire State Park met de bedoeling om daar de nacht door te brengen. Vanwege het weekend was de camping in het park echter vol en moesten we naar een alternatief uitwijken. We kwamen terecht in RV Park Robbins Nest in Overton. Een 50+ park vlakbij bij Valley of Fire. Hier waren meer dan voldoende plekken beschikbaar. Lekker buiten bij onze camper gegeten en dan naar bed.