Op reis met Henk en Loek naar de VS in 2014

De cirkel is rond

We staan vandaag weer vroeg op. We willen namelijk bij het Borax Mine Museum in Furnace Creek rondkijken, vervolgens naar de zoutvlakte bij Badwater en daarna via een mooie route door naar Las Vegas, onze laatste bestemming in deze camperreis.

Bij de Furnace Creek Ranch is een museum over het mijngebeuren in Death Valley. Het museum zelf was op dit vroege tijdstip nog gesloten, maar buiten stonden allerlei bijzondere en interessante zaken die met de mijnbouw te maken hadden. Er stond zelfs een oude stoomlocomotief; er heeft namelijk ooit een spoorlijn in Death Valley gelegen.

Hierna rijden we naar Badwater, waar een grote zoutvlakte ligt. Oogverblindend wit maar op dit tijdstip nog niet zo heet. De vlakte ligt zo’n 85 meter onder de zeespiegel; in de bergwand bij de zoutvlakte heeft men op 85 meter hoogte een bord geplaatst met de tekst “sealevel”. Heel apart om zo met de hoogteverschillen geconfronteerd te worden.

We rijden verder via de Badwater Road en Highway 178 het park uit. Ook dit is een lange eenzame weg waar nauwelijks verkeer op is. In Shoshone, waar we 2 dagen eerder ook waren, houden we lunchpauze. En dan het laatste stuk: via highway 178 en highway 160 rijden we naar Las Vegas, waar we rond 14.30 uur aankomen op Oasis Las Vegas RV Resort. Onze laatste overnachtingsplaats. Het ligt vlak achter een stelsel van doorgaande verkeerswegen en is een schril contrast met de rustige plekjes die we hiervoor gehad hebben. Ook het pak papier met alle regeltjes waar je je aan moet houden is vreselijk (huisdieren reglement met 18 artikelen, een algemeen reglement met 38 artikelen, regels voor het zwembad, regels voor het rijden op het terrein….) Maar logistiek is het wel handig omdat we morgenochtend vroeg de camper moeten terugbrengen om daarna naar het vliegveld te gaan voor de thuisreis.

Er is hier wel een Wi-Fi verbinding (waar we overigens $ 6 voor moeten betalen) maar die is niet zo denderend van kwaliteit. Het uploaden van de foto’s naar de weblog lukt niet echt; dat komt thuis wel. Verder via internet ingecheckt voor de vlucht naar Amsterdam en de koffers zoveel als mogelijk ingepakt. Ook moeten we de camper van binnen schoonmaken en de etenswaren die we over hebben weggeven of weggooien. Eigenlijk geeft dit alles best wel een wat katterig gevoel na 3 weken rondtrekken.

Maar ja: er is een tijd van komen en een tijd van gaan….

ron & marout

we wensen jullie een plezierige vlucht naar Schiphol

Willy en Magda Dellaert

Hallo Henk en Loek,
Dat was echt een prachtige reis !
Ook wij hopen dat nog eens te kunnen overdoen.
Wij wensen jullie in ieder geval een
voorspoedige terugreis en hopen ooit
jullie toekomstige AV produkties over deze reis te kunnen zien.
Willy en Magda Dellaert uit Essen (B)

wil mol

Wat een fantastische reis hebben jullie gemaakt.

Bedankt dat we mochten meegenieten.

groetjes Henk en Wil.

Ton en Hilda de Bruijn

Hoi Henk en Loek,
We hebben genoten van jullie verhalen en belevenissen. Veel roept herinneringen op bij ons, maar er zijn ook veel nieuwe dingen voor ons. Als we weer in de lange winteravonden terechtkomen moeten we maar weer eens een bijeenkomstje beleggen.
Een goede terugreis en een behouden thuiskomst gewenst. Jullie gevoel zal wel zeggen: waren we nog maar een paar weken daar onderweg!
Groetjes, Ton en Hilda

Jan Roeleveld

Goede reis terug! Ja, die camping OASIS RV Resort, die kunnen we wel dromen als start- en eindpunt. Hij ligt perfect, wordt geweldig onderhouden en is gewoon keurig.
Bedankt voor al jullie interessante berichten en prachtige foto's. Het was weer een heerlijk meereizen langs een aantal bekende en onbekende plekken. De series zien we wel weer in het aankomende seizoen.